onsdag 17 oktober 2012

Sagt om bloggen och dagarna efter



Efter att jag har skrivit om loppen jag har sprungit, så vill jag gärna att tävlingsansvariga får tar del av det jag har skrivit. Det är alltid extra kul, både för mig, men framförallt för tävlingsansvariga själva, att ta del av ens upplevelser om deras lopp. Jag försöker givetvis alltid att spegla mina tankar och intryck så bra det går, allt är en process och jag hoppas det förutom mig, kommer till andra till nytta givetvis.

"Vad kul att du gillade och klarade av loppet, trots att du var lite krasslig. Kul också att du gillade våra peppande inslag längs banan."
- Lena Thelenius, Marknadschef, Topphälsa. Om Topploppet. Hans Nilsson.

"Tack! Det betyder mycket för oss arrangörer att få positiva omdömen om vårat lopp"
- Hans Nilsson. Telge Stadslopp.

"Tack själv. Mycket bra jobbat!!"
- Micke Jacobson. Solsidan runt.

"Har läst din trevliga beskrivning över din uppelvelse av Sicklaloppet. Riktigt bra sprunget!"- Fredrik Trahn. Sickaloppet.

"Kul att läsa! Imponerad av två lopp på en dag. Lite halvgalet :-) Hoppas att du hänger med igen nästa år!"
- Catharina Enblad Nordlund, Topphälsa. Om Topploppet.

Det är alltid kul att få respons på det man skriver och det är roligt att det blir snurr kring det jag skriver, för en större del av min löparblogg handlar om de lopp jag springer givetvis. Det är som stora, viktiga matcher och jag vill verkligen fånga intrycken och dela med mig av det. Jag hoppas såklart, få fler responser från tävlingsansvariga. Sån't är peppande.

---


Jag var verkligen knäckt över Hässelbyloppet. Kanske var det inte bara att jag missade mitt rekord och mitt ständiga illamående, som fick mig att bli så nere. Kanske var det faktum att all min hårda löpträning inför varje lopp, skulle minskas nu efter Hässelbyloppet. Jag vet inte, men ibland måste man vara besviken. Jag är en karaktär med extrem vilja, jag tar det här och bygger vidare på mina erfarenheter in mot höstmörkret.

Den här veckan, rent löpmässigt, så blir det bara ett löppass. Det var idag, det var c:a 5 km i kanske 4:30-4:40-fart. Det var längesedan, jag sprang så "långsamt". Dels ville jag att det här skulle bli en vilovecka (förutom innebandy) för kroppen och dels vägrade min GPS-klocka att starta med mig, så jag tog ett löp i sakta mak idag. Nu blir det så mörkt så himla fort, så att springa i terrängen, där jag ofta springer, var inte att tänka på. Inget ljus finns och min pannlampa, inbjuder ändock till tankar till Blair Witch Project i mörkret.

Nästa vecka kommer jag att vara tillbaka i någorlunda vanlig löpträning igen, jag har ju faktiskt Tömilen att sikta på som det ser ut just nu. Sen händer det andra saker i kulisserna, kopplat till min löpning och jag hoppas kunna skriva något om det framöver. På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar