fredag 7 december 2012

Efter lugnet, kommer stormen och sedan löppasset

Jag blev halvt sjuk efter min runda på 14 km i söndags, jag tror inte att det var därför jag blev sjuk. Men under måndagen och fram t o m onsdagen, så var jag inte i toppform och jag hade oavsett snöstorm eller ej i onsdags i Stockholm, inte kunnat göra något vidare löppass. Jag har sovit upp och ner, de senaste veckorna. Men nätterna till torsdagen och fredagen, var jag betydligt piggare och gladare på jobbet, hade lite mera energi också. Så nu blev det dags att snöra på sig löpskorna och pannlampa för att springa en liten runda denna fredagskväll.

Att springa i vanliga löpskor var nog inte det bästa idag, det var halkigt och på vissa ställen var det helt oplogat. Det normala tempo man vill springa gick det ju inte, men det blev totalt 8 km och snittiden 4:19/km. Inte helt fy skam, med tanke på att andra halvan var snörikt värre. Jag sprang faktiskt första kilometern på 3:44, inte i högsta fart heller. Alltid något. Men mitt i snöriket, så känns 3,5 månader till nästa lopp som väldigt lång tid. Men det är bara att bita i.

---


Jag skrev om havtornsdryck tidigare (här) i bloggen. Jag spelade innebandymatch förra lördagen, gjorde mål (inte så ofta det händer) och kände mig allmänt pigg tills jag fick tacklingen, så att jag stukade foten. En orsak till detta måste helt klart vara att jag drack Havtornsdryck ett par timmar innan match, kanske dags att återupprepa detta i helgen och se ifall kroppen kanske får sig en extra skjuts av denna vitaminbomb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar