söndag 24 februari 2013

Boken är färdig, mycket innebandy och 1 månad kvar!



Nu är den äntligen här. Min bloggbok. Nu har alla 70 inlägg från under löpsäsongen 2012 från min blogg blivit en fin bok. När man slutar blogga eller om bloggen mystiskt skulle försvinna i cyberspace, så har jag en bok från mitt debutår att bläddra i. Det är inte bara nu som ska jag kika i den, det kan vara kul att när man blir äldre och kanske barn och barnbarn vill se vad sin pappa/farfar har haft för sig och vilka tankar som har funnits. Tanken om en bok har funnits länge, i 4 månader cirkus. Valet av "bokbindare" blev bloggtillbok.se och det funkade fint, tog lite över en vecka och i boken fick jag även med ett två sidor långt och unikt förord. Det gick på 531 kr allt som allt, det svider såklart lite. Men jag är nöjd med slutprodukten. Jag bloggar på i vanlig takt 2013 och det kommer förmodligen bli en ännu tjockare bok, då jag bloggar från årets start istället för juni som i 2012. Vem hade trott detta för 9 månader sen?

---





Idag blev det premiär för spel i Svenska Innebandyligan. Även kallat SIL. Det är snabbare innebandy med tre utspelare och en målvakt med mindre plan och mindre regler. Man spelar två matcher (3x11) efter varandra. Det blev stryk i bägge, men jag fick som reserv hoppa in och göra 4 av lagets 7 mål. Helt okej, men vilket tempo och det gick snabbt. Men kul var det, helt klart. Första matchen började 8.00, huga. Nu har man gjort det också.

Ett par timmar senare blev det "vanlig" innebandy och idag skulle det bli från min vanliga högerbacksposition. Uppvärmningen och första perioden var inte nådig, min kropp var verkligen sliten framförallt i rygg och höfter. Men sen i andra perioden kom jag igång och kroppen kändes fräsch igen. Efter att det blev onödigt spännande i tredje, så vann vi med 9-6. 1 "dum" utvisning och 1 assist blev det idag. Tredje raka segern! Nu är det helt klart viloläge för min sargade kropp.

---





Nu är det bara 1 månad kvar
. Sedan är säsongen igång på riktigt. Idag är det faktiskt exakt 1 månad kvar tills Premiärmilen går igång, 24 mars 2013. Ett datum som har funnits i huvudet varje träningspass under den hårda vinterlöpningen. Det är inte då, som jag ska göra mitt bästa lopp eller slå personbästa. Men att springa och njuta av att vara en löpare i tidig vårvärme tillsammans med andra entusiaster. Fan, det känns så nära och det är skönt. Nu har jag lagt upp 1 månads träning tills loppet börjar, jag kan nästan ta på det hela. Det pirrar i hela kroppen och jag kan inte ens hålla fingrarna i styr, när jag tänker på detta.

Så annars då? Hur går det med löpningen. Det blev ett 9 km-pass i fredags utan klocka (den ville inte vara med igen, suck). Men jag körde 4:45/km-snitt ungefär och körde fartlek för första gången på mycket länge med flera intensiva rusningar. Ett härligt pass, jag inser att jag inte hela tiden kan köra tröskelpass eller i närheten av det varje gång.

7 kommentarer:

  1. Jag sprang premiärmilens bana idag, fin bana :)

    SvaraRadera
  2. Hur var underlaget idag och hur brukar det vara? Är det en bana man gör en fin miltid på, tror du? (:

    SvaraRadera
  3. Härligt med boken! =)

    Och varierade pass är ju bara bra, tröskelpassen får du till ändå låter det som!

    SvaraRadera
  4. Shit vilken bra och rolig bokidé! Bloggen Men Mia! har funnits i många år nu och handlat om massor med olika saker... Skulle bli EN TJOCK BOK! :D

    SvaraRadera
  5. Mia: Hehe, ja. Varför inte? Jag har ju valt att göra det till en årsbok, så kommer jag att göra samma sak efter det här året. Kul att ha, så do it! (:

    SvaraRadera
  6. Bra blogg! Och roligt att du tryckt en bok. Kanske ska man göra samma sak? :) Tack för inspirationen! //Louise

    SvaraRadera
  7. Louise: Tack för berömmet! Det tycker jag att du ska göra, jag är mer nöjd med den färdiga produkten än när jag målade upp idén i huvudet. (:

    SvaraRadera