onsdag 29 maj 2013

2 finaler och livet rullar vidare


Efter loppet i lördags, så var det dags för det jag har väntat på länge. Nämligen Champions League-finalen i fotboll. Dortmund är mitt favoritlag utomlands och jag har haft förmånen att följa de under de senaste säsongerna väldigt intensivt, tack vare Eurosport 2. Att de har lyckats ta hela vägen till final i den största klubblagsturnerningen i världen och där få möta huvudantagonisten Bayern München. Vilka steg man har tagit på 3-4 år. Det har man inte gjort genom att fått in en stenrik person som har köpt allt och alla som har rört sig. Men Dortmund förlorade med 1-2 och jag slog av TV:n inom 10 sekunder efter att domaren visslat för slutsignal. Besvikelsen var stor. Mycket stor. Men Dortmund har gjort det väldigt bra och jag är stolt över laget, som har gjort en bra säsong.

---





Nästa final att bry sig om var den IFK Göteborg skulle spela i under söndagen. Nämligen Svenska Cupen. Det var mitt andra besök på den nya skrytarenan Friends Arena. Vilket tryck det var på matchen, trots att det inte ens var halvfullt. En av de absolut bästa matcherna från supporterperspektiv, att IFK vann matchen på straffar och det kryllade av IFK-supportrar, gjorde inte saken sämre (förutom de få idioter som förstör alla andra).

Men vinna cupen och chansen att få spela i Europa League om ett par månader är inte fel.

---


Rent träningsmässigt då? Under söndagen blev det härlig vila. Dagen efter var det korpmatch. Trots en del räddningar, gick det ändock inte stoppa laget från att förlora. På tisdagen var tanken att vara på innebandyträning, men det blev inställd i sista stund och då valde jag att köra ett löppass. Det blev 9 km ute i skogen och klart godkända 4:08/km i snitt. Jag var trött, stressad och kände att jag höll att bli sjuk, när jag gav mig ut på turen. Lite dumt kan tyckas, men jag kände mig genast lite bättre efter avslutat pass. Så ska det vara.

Det kommer kännas konstigt att inte springa lopp i helgen, men det finns inte direkt något större utbud i 08-området med omnejd, när maran går. Det kan vara skönt att få en loppfri helg, emellanåt, så både kropp och knopp kan få vila lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar