söndag 19 maj 2013

Du och jag firar ett år tillsammans!





Hipp hipp hurra! Idag fyller min romans med löpning ett år. Det var nämligen den 19 maj förra året som jag sprang mitt första lopp någonsin. Det var Skärholmsloppet, där det blev 60:e plats och klart godkända 20:05. Det var bara ett par dagar innan det här loppet, som tanken om att springa ett lopp föddes. Få trodde att det skulle bli mer än 1 lopp. Men på 1 år har det blivit 28 lopp till. Helt makalöst, det kommer rulla på ytterligare lopp på löpande band. Jag är glad att vi en vacker vårdag hittade varandra i den här förorten, även om du fick mig att må dåligt vid första träffen, så valde jag att komma tillbaka och träffa dig på olika ställen. Jag drivs av den här härliga loppkänslan.

Hur gick då Göteborgsvarvet?
Det får du reda på i början på kommande vecka i en utförlig rapport.

 
---

Hur gjorde jag dagen efter Göteborgsvarvet? Vila? Njae, inte riktigt. Det blev badminton med min sambo, jag vann med 2-1 i matcher. I sista matchen lyckades jag även få in mycket energi och snabba fötter i mitt spel. Jag var riktigt svettig den här gången. Även om träningsvärken från gårdagen gjorde sig påmind.






Efter det, så blev det lunch vid strömmingsvagnen vid Slussen. Lika smarrigt som vanligt. Alltid skönt att njuta av lite strömming en skön vårdag som denna.



Sen blev jag glatt överraskad att jag skulle få åka motorvagnen (en gammal vagnmodell på Saltsjöbanan) från Slussen. Det hade jag inte väntat mig, men det var en perfekt avslutning på badmintonsession. Susa fram i den gamla trävagnen. Jag är rätt så förtjust i all typ av tåg, så det här var extra bonus.

Motorvagn 15 (lånad från lokman.se)






2 kommentarer:

  1. Motorvagn 15 -Bilden är inte lånad från "Postvagnen", utan direktlänkad från min filarea på benkar.se, vilket medför att min max kb-gräns snart knäcks.

    Tack för det...

    /benkar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår, Benkar! Då väljer jag helt enkelt att byta ut den och ta en annan bild på Motorvagn 15. Hoppas ingen större skada är skedd...

      Radera