onsdag 5 juni 2013

Kugghjulen är igång


Inget lopp i helgen. Det var ett tag sedan. Löppasset som egentligen skulle varit igår, blev framflyttat idag. Jag hade läst om att det är bra att vila två dagar innan ett lopp, samt att köra ett lugnare löppass dagen innan. Det har nog nästan aldrig hänt att jag har kört ett pass dagen innan lopp. Det är väl bara att testa och se hur det känns. Sagt och gjort. Jag drog ut på en nästan 7 kilometer tur ute i skogen (extra bra med tanke på loppet imorgon), det blev 4:25/km i snitt. Varav den femte kilometern "gasade" jag på lite och hamnade på 3:53, för att testa kroppen. Ett överlag trevligt pass under onsdagen helt klart. Då ska man veta att jag kände mig trött och sliten tidigare under dagen, men det lyckades jag hålla i schack. Nu återstår det att se ifall passet dagen innan var väl rutat?

Så. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle komma hit och springa Paradisloppet igen. Det trodde jag inte, inte med tanke på hur arg och besviken jag var för ett år sedan (Det kan du läsa om här i bloggens barndom). Men imorgon är det dags igen. Då jävlar ska jag ta revansch på allt loppet hade att erbjuda. Det är bara att tuta och köra, ge järnet i vanlig ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar