lördag 22 juni 2013

Track and Field - Bana för första gången!


Sömnbrist är aldrig kul. Det var först på onsdagsnatten som jag sakta men säkert började återhämta mig från både räkbåt samt Kanalrundan. Sen hade jag tankar på att under torsdagen bege mig till Norrköping efter jobbet, för att se Norrköping-Göteborg i allsvenskan. Men så bidde det inte, mest för att jag kände att det vore trevligt att fortsätta ta del lugnt och samt att jag var sugen på att ta en löptur.

Sagt och gjort, det blev en löprunda under torsdagen. Jag märkte direkt hur seg och sliten jag kände mig, men det blev ändock 8.8 km skogstur med 3:59/km i snitt. Fullt godkänt, även om jag märkte att jag hade varit igång en del den senaste tiden.

---






Idag blev det premiär för mig att springa på en löparbana. Jag har i och för sig sprungit när jag gick i skolan, men det var länge sedan nu. Men det är första gången sedan jag blev löpare, som jag har kört. Som en del av att fortsätta att försöka med min utveckling, så lade jag in ett intervallpass på en löparbana. Sagt och gjort, jag började med snabb uppjogg på 2.8 km (4:06/km i snitt) till idrottsplatsen. Väl på plats hade jag bestämt mig för att springa 5 tusingar. Det var skitjobbigt att köra intervaller för första gången på den här sättet, men också skönt att springa på en löparbana. Innan jag skulle springa min fjärde tusing, var jag övertygad om att jag inte skulle orka en femte. Men det blev även en femte. Tiderna blev såhär; 3:18 - 3:24 - 3:24 - 3:28 - 3:25. Helt okej siffror, jag kommer definitivt att köra den här typen av träningspass framöver. Sedan blev det en väldigt jobbig nerjogg på 1.6 km i 4:30-tempo. Kroppen var verkligen helt slutkörd efter detta, men jag mådde som en prins när jag väl hade duschat. Wow. Kul att köra nya saker, men ack så utmanande.

---

Lite sent omsider. Men glad midsommar på er alla!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar