fredag 14 juni 2013

Två korpar, kall stråle samt nästa nyckellopp





I veckan har det blivit två korpfotbollsmatcher (det fanns även en tredje, men då var det Västerås som gällde). Båda slutade med förlust och kräftgången fortsatte. Den första matchen av två var kanske min bästa match, då jag fick göra en hel del sköna räddningar. Sista matchens andra halvlek lovade gott inför för framtida bataljer. Nåväl, det är bara att gneta vidare, till slut vänder det.

---





Efter tisdagens mästarlopp så blev det nytt löppass under torsdagen. Jag var rejält seg i benen och visste inte alls hur jag skulle lägga upp det inför nästa lopp som skulle ta vid under lördagen. Både under onsdag och torsdag hade jag stor träningsvärk i låren, men jag sprang ändå ut under torsdagen och kände att det var viktigt med ett 9 km-pass i terrängmiljö för att vara så pass bra tränad som möjligt. Även om jag kände mig sliten. Trots att jag var trött i låren, blev det nästan 9 km och 4:08/km i snitt. Ett styrkebesked att springa ett "lugnt" pass med grym träningsvärk i ett sådant tempo. Det lovar gott. När jag kom hem under torsdagskvällen så kallduschade jag för att snabba på återhämtningen, såhär dagen efter känns det lite bättre. Om det nu beror på det låter jag vara osagt.

---

Imorgon åker jag till Karlstad. Då blir det milen återigen på Karlstad Stadslopp. Senast jag sprang milen var i Kungsholmen Runt i början på maj, då blev det nytt rekord. Med tanke på att det här loppet är en av mina nyckellopp. Nyckellopp innebär för mig att jag ser det som viktigast givetvis och att jag tränar lite effektivare och hårdare för att nå goda resultat. Jag har förstått att det ska vara en lättlöpt och flack bana, så jag hoppas att jag känner mig fri från trötta ben och bara kör på. Det ska bli oerhört spännande att stå på startlinjen och köra milen igen, den klurigaste av de tre distanser jag har kört på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar