söndag 6 oktober 2013

Det är inte bara människor bland mina fans!

Det var mörkt och det regnade igår. Det var helt enkelt upplagt för ett grymt löppass. Banintervaller fanns på menyn och det var ett dags sedan. Med bara t-shirt, shorts, långkalsonger och löparhandskar, så gav jag mig ut i mörkret. Kallt som fan. Allt detta för att härda så mycket det bara gick, så att man kan springa såhär i Hässelby om 1 vecka. När jag väl hade sprungit mitt uppvärmningspass (4:08/km i snitt på 2.8 km) till IP, så var det helt nersläckt och ingen jävel syntes. Samtidigt som regnet började piska upp ännu hårdare, det var upplaget för succé, eller hur? Idag var det återigen mina klassiska pyramidintervaller som var på schemat. Även om första tvåhundringen gick oväntat segt, så lyckades jag lyfta mig och det blev ändå helt okej till slut.

200 m: 0:38
400 m: 1:14
800 m: 2:40
1000 m: 3:16
1000 m: 3:20
800 m: 2:39
400 m: 1:16
200 m: 0:31

Även om jag inte tog i för fullt, så var det väldigt bra. Med tanke på kyla och regn. Det var ett under att jag inte drog på mig lunginflammation på köpet också. Trots att jag utförde passet i all hemlighet på en oannonserad tid i mörkret, för att träna ensam och "mörka" inför både fans och motståndare, så lyckades jag inte fly från alla fans. Mitt på IP för att bevittna mig och mina stjärnprydda långkalsonger, hade en padda kommit på besök. Han var inte villig att berätta hur han hade fått nys om att jag skulle köra det här passet. Jag misstänker att någon i min stab hade "läckt" det i ut i vattnet om detta. Inte bra. Men jag lovade paddan fribiljett till VIP-plats ifall han hade vägarna förbi Hässelby nästa helg. Paddan hoppade av glädje när jag sprang, så han måste vara väldigt förtjust i vad han såg. Jag sprang hem 2.5 km på 3:53/km i snitt. Helt galet, med tanke på att jag alltid är slut efter intervallpassen. Men idag hade jag tydligen mer spring i benen än så, kul att det känns bra!

Allt för mina fans!

10 kommentarer:

  1. Känner igen mig i nedsläckta och öde löparbanor :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja. Det är en väldigt speciell känsla. Riktigt trevlig ändå! (:

      Radera
  2. Wow så snabb du är! Imponerande! Bra pass!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lina! Skönt att få det överstökat!

      Radera
  3. Jag höll på att trampa på en padda häromdan. Det var på en mörk väg och foten hamnade bara ca 10 cm ifrån. Usch! Det kändes lite sådär.

    SvaraRadera
  4. Hahaha, allt för fansen!
    Sjuka tider förresten. Speciellt sjukt e tempot på uppvärmning o nedjogg. Haha. Min tröskelfart på 5km ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ungefär så som du känner, kan jag känna när jag spanar in snabbare löpare. Äsch, så länge jag är nöjd där jag är, så är det bara att brunka på! (:

      Radera
  5. Få se om det blir något lopp. Hoppas hoppas. Jäklar vilket pass! Älskade intervaller :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intervaller är jäääättejobbiga, men man är så glad efteråt!

      Radera