torsdag 14 november 2013

Upp som en sol, ner som en...sol!

Ibland flyter livet på, utan att man har möjlighet att reflektera hur bra man har det. Sedan så kommer många mindre roliga saker på löpande band och man drömmer sig bort mot en tid, då det var "Hakuna Matata", som de i Lejonkungen säger. Inga bekymmer och besvär. Nu är det är det mycket fokus på allt annat än löpning och jag känner att jag snart är nere i en "down-period", där jag inte njuter ett endaste dugg av att springa. Något jag har gjort varje vecka hela året. Alla häftiga och trevliga upplevelser från Kungsholmen, Karlstad, Berlin och Stockholm känns som en svunnen tid som har flytt.

Allt det bra som jag har varit med om i utomhusloppen och hur bra jag har fått känna mig, det har varit helt magiskt och är något jag aldrig kommer glömma. Minnen som kommer att följa mig genom min själ tills jag blir gammal. Jag kommer igen. Det lovar jag. Jag älskar att ha värme som kramar om mig innan startpistolen ljuder och jag är på väg mot ett nytt oskrivet äventyr.

---

Hur har veckan varit?

I måndags skulle jag springa sista distanspasset på ett tag. Kroppen ville dock annorlunda. Det blev 39:56 på 10 km asfalt. Givetvis är det i vanlig persons ögon, ett jättebra träningspass. Jag hade däremot hoppats på betydligt bättre. Låren dog tidigt i passet och det var bara anpassa sig efter det.

Under tisdagen var det innebandyträning. Alltid skönt att ha möjlighet att vara med olika typer av träning, så att man inte tröttar ut sig själv mentalt.

Till onsdagen blev det precis som tänkt. Ett lugnare pass på 9 kilometer, som avverkades på 39:30. Både i måndags och onsdags så ville inte GPS-klocka komma igång. Mycket märkligt då klockan har varit väldigt pålitlig den senaste tiden. Jag var dock fruktansvärd otaggad den här dagen. Igen. Illa.

Idag har det blivit innebandy återigen. Däremot är det något nytt som gäckar mig. Efter löpasset igår, så kände jag av mitt ena knä och det kändes inte alls så bra. Idag hade det inte blivit bättre, det resulterade att jag inte våga maximera mina löpningar på träningen eller gå in för fullt i närkamper. Jag får hoppas att det blir bättre snart.

Imorgon blir det totalvila, med tanke på det som väntar i helgen. En monsterhelg med många aktiviteter.



2 kommentarer: