lördag 29 mars 2014

Nu startar touren igen

INFÖR

I mitten av oktober så gjorde jag mina sista steg utomhus i tävlingssammanhang för förra årets säsong. Min saknad efter nya lopp blev för stark, så därför valde jag att köra inomhuslopp och det var ett väldigt bra substitut. Däremot har den milda vintern möjliggjort många fina pass under tiden mellan Hässelbyloppet och nu, därför har min saknad efter nytt tävlingslopp utomhus sällan varit så stark som den är nu. Allt har varit egentligen hur perfekt som helst, jag har saknat allt som har med loppen utomhus att göra. Folkmassorna, de olika miljöerna och målgångarna. Det finns mycket jag skulle kunna lägga fram som har varit viktig för mig. Nu har jag två säsonger bakom mig och jag har insett att detta är precis det jag har velat göra, att få springa, att få känna friheten omhulda mig.

Imorgon blir startskottet för en säsong som kommer att ge mig många nya och härliga minnen. Jag får erkänna att ibland, bara från ingenstans, så kan jag spela upp delar av lopp i mitt huvud. Det kan vara när jag är på väg till jobbet, när jag ska sova eller när jag fördjupar mig i någon bok. Plötsligt finns det där bara. Den starka målgången i Karlstad Stadslopp har gått på repeat i mitt huvud eller som när jag var i stan idag för att hämta nummerlappen för morgondagen, så fick jag återigen upp delar av halvmaran i huvudet. När jag stiger av tåget i Västerås, blir det naturligt att jag funderar över mina fina insatser i MälarEnergi Stadslopp. Det bästa av allt är att jag har huvudrollen i samtliga filmer som kommer upp i mitt huvud, vilket självklart ger mig en extra tuppkam. 

Så vad jag har för tankar om morgondagen? Egentligen inte så mycket. Jag kommer att försöka göra mitt bästa, varken mer eller mindre. Som vanligt. Jag vet att många människor återigen går man ur huse från alla håll och kanter, för att återigen se en glimt av mig. Man vet ju aldrig när jag lägger ner karriären, man bara måste uppleva mig helt enkelt. Förra året sprang jag på 38:19. Om vi säger såhär, en godkänd årsdebut är att jag klår den tiden. En bra debut är att jag springer på en 36-tid. Formen har varit helt godkänd den senaste tiden, så jag hoppas att jag får njuta av allt som tävlingar utomhus innebär. Let's go!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar