tisdag 14 maj 2013

Ett skepp kommer lastat - med havtornsdryck!


En försändelse kom till mig igår. Glad i hågen hämtade jag ut paketet idag och jag visste var den skulle innehålla. Det var 20 havtornsdrycker. Jag har tidigare skrivit om dessa och trott på dess magiska krafter. Nu har en kontakt på Source Food valt att skicka denna låda för att "boosta" min träning/löpning, det känns grymt kul och nu har jag havtornsdryck som kommer att räcka fram till sommaren om jag disponerar den rätt. Jag tackar och bockar för det.

---

Igår blev det årets tredje terrängpass. Jag hade satt 13 km som ett mål, jag skulle göra så gott jag kunde. Måndagen var av den grad att många positiva saker hände för mig, däribland havtornsdrycken. Jag var dock lagom trött på vägen hem och osäker ifall jag hade orken att göra ett bra pass. Jag drog på mig glasögonen som jag vann i helgen, för solen stod fortfarande och irriterade något. Sen drog jag iväg. Det började tokigt, då jag sprang till startplatsen för mitt asfaltspass. Det var åt helt fel håll. Jag grymtade för mig själv och hoppades att det inte skulle behöva störa min mentala uppladdning.

Sen kutade jag. Och som jag kutade. Jag sprang mycket riktigt 13 km på 3:59/km, jag har aldrig så långt, så snabbt förut på ett träningspass. Ett styrkebesked såklart. Jag försökte hålla igen lite första kilometern som jag har fått tips om och det funkade hyggligt, jag kunde köra på ganska bra. Dessutom hade jag 4-5 riktigt svåra backar, jag avslutade med den absolut svåraste. Fyfan, efter att ha sprungit 11 km och sen stöter man på backarnas mamma. Men jag grejade det bra. Jag var riktigt nöjd med mig själv, så jag firade genast med att svepa en Coca Cola (fanns ingen Pepsi i närheten som jag föredrar).



---






Idag var det dags för tredje korpenmatchen för säsongen. Det var skönt att inte behöva springa hela jävla tiden, utan att få vara delaktig med en fotboll vid målet. Det blev en förlust med 1-5. Vi blev utrullade i andra halvlek, men det blev ett par svettiga räddningar och det kändes bra att få göra några. Men 5 insläppta är alltid tråkigt, oavsett hur de kom till. Dessutom fick jag bada lite i den stora vattenpöl som var vid det ena målet. Grusplan och vattenpöl, det är fanimej härliga korpen det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar